Printul Parcarilor jecmăneste soferii cu 4€ pe oră, mai scump ca-n alte capitale europene, dar fara bon fiscal

Printul Parcarilor jecmăneste soferii cu 4€ pe oră, mai scump ca-n alte capitale europene, dar fara bon fiscal

Cea mai scumpă parcare din România se află pe strada Buzeşti din Bucureşti, în apropierea pieţei Victoriei, şi este deţinută de omul de afaceri Dragoş Dragoteanu, proprietar al companiei Euroest Invest, un cunoscut grup imobiliar care a acaparat terenuri pe bandă rulanta.

După ce a cazut piata imobiliara, Dragoteanu s-a gandit sa se lanseze in afaceri cu parcari private. Pe cateva terenuri centrale si ultracentrale din Bucuresti a obtinut rapid-urgent autorizatie de la Primarie si a deschis cele mai scumpe refugii pentru soferii grabiti din Capitala, carora primaria nu le-a pus la dispozitie parcari, in mod suspect, taman in zonele detinute de Printul Parcarilor, cel care a facut milioane peste noapte, ferit de ochii celor de la Protectia Consumatorilor, pe o piata lasata voit nereglementata. Mai trebuie spus aici ca au mai incercat si altii sa deschida in zonele centrale parcari civilizate, la preturi mult mai mici, precum cele practicate de spatiile primariei, care fiind publice si nu private, sunt reglementate, dar n-au obtinut autorizatie ca nu cumva sa-i faca concurenta lui Dragoteanu si, Doamne fereste!, sa-i scada cumva preturile. Pai de unde sa traiasca si functionarii primariei, si cei de la OPC?

Preţul pe care un şofer trebuie să îl plătească pentru 15 minute de parcare este de 4,5 lei, respectiv 18 lei/oră, adica 4€/ora, ceea ce este chiar mai scump decat in marile capitale europene, unde preturile parcarilor private sunt intre 2-3€/ora, prin autotaxare. Multe, insa, prefera preturi de 1-1,5€/ora, plus ca sunt diferenbtiate pe segmentele orare ale zilei, functie de aglomeratie si de spatiul disponibil. La Printul Parcarilor, indiferent de ora esti taxat cu 4€/ora si nu se elibereaza bon fiscal. Reporterii Ziuanews au parcat o masina saptamana trecuta, timp de o ora, au achitata taxa si au solicitat bon fiscal. Nu li s-a dat motivandu-li-se ca nu mai este rola de hartie in aparat si ca trebuie sa asteptam o ora pana le vine de la sediul central.

Prin comparaţie, o oră de parcare în locurile deţinute de Administraţia Străzilor costă 1,5 lei, indiferent daca parchezi masina langa trotuar sau in incinte special amenajate. Tot prin comparatie, in parcarile subterane din centrul Bucurestiului, la Inter si la Universitate, pretul pe ora nu depaseste 3 lei/ora, iar la mall-uri si aeroporturi nu trece de 1€/ora, ca maxim alocat. Plus ca aceste parcari cu tarif special acorda facilitatea abonamentelor, pretul fiind astfel mult mai mic, iar, in plus, acorda bon fiscal cu care se poate deconta la firma.

Zona Buzeşti oferă un număr limitat de posibilităţi de staţionare, bulevardul fiind modernizat fără a se crea însă locuri de parcare, in mod voit, cu dedicatie pentru Printul Parcarilor.In toata zona, s-a marit latimea bulevardului, ba chiar s-a mutat piata Matache, dar nu s-au facut parcari, la troruar, asa cum prevede proiectul initial. S-a justificat aceasta lipsa prin faptul ca e mult mai importanta fluidizarea. Nici politia rutiera nu sta cu mainile in san, facandu-i jocurile lui Dragoteanu. Si politistii trebuie sa traiasca. Daca incerci o stationare de un minut pe bulevard, in zona parcarilor lui Dragoteanu, imediat apare un echipaj care te indreapta spre parcarea privata, de parca ar fi angajatii investitorului.

Iata ce a declarat Dragos Dragoteanu in media referitor la aceasta chestiune a parcarilro private: “Pentru orice administraţie publică serioasă, problema parcărilor trebuie să constituie o prioritate. Nu contează atât de mult că nu s-au făcut încă, dar contează enorm dacă se doreşte a fi făcut imediat”, spunea anterior Dragoş Dragoteanu, general manager al companiei Euroest Invest. “Investitorii privaţi în parcări vor fi probabil întotdeauna cu un pas înaintea parcărilor oferite de primărie. Concurenţa este cea mai bună formă de evoluţie, chiar şi pentru acest domeniu de activitate”. Totul pare in regula, numai ca aceasta concurenta invocata nu exista, Dragoteanu fiind protejat de aceasta ca de malarie!                       Sursa : http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/printul-parcarilor-jecm-neste-soferii-cu-4-pe-or-mai-scump-ca-n-alte-capitale-europene-dar-fara-bon-fiscal-362454

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s