ANAF se pregătește de lansarea unei aplicații pe mobil pentru a se împrieteni cu contribuabilii

Imagini pentru anaf

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) lucrează la o aplicație pe mobil pentru a se împrieteni cu contribuabilii, care va fi gata în aproximativ o lună, iar pentru firme va lansa, în cel mult trei luni, un milion de email-uri personalizate pentru a le informa, a anunțat, marți, Dragoș Doroș, președintele instituției, într-o conferință de specialitate.

“Încercăm să facem și noi o aplicație. ANAF o să aibă o aplicație pe toate telefoanele mobile care nu o să dea informații spectaculoase, dar o să fie acolo și o să spună 10-15 lucruri importante și care să fie la îndemână. Asta este așa, de împrietenire și de informare. Sper să fie gata într-o lună de zile”, a spus Doroș.

El a precizat că ANAF are probleme în ceea ce privește comunicarea, iar în acest sens a amintit situațiile create cu Formularul 088.

“Am avut niște probleme cu comunicarea. Aici trec la Formularul 088. În vara asta au fost câteva situații în care companiile care încercau să desfășoare proiecte serioase și obținuseră finanțări importante pentru niște proiecte serioase s-au trezit că le-am suspendat codul de TVA. Una dintre ele chiar a fost prezentă pe media. Angajase vreo 50 de oameni, obținuse câteva milioane de euro ca să dezvolte un proiect important și atunci ANAF i-a suspendat codul de TVA. Toată lumea a fost revoltată. Vreau să vă zic cum stau lucrurile din perspectiva ANAF. Firma aceea, ca foarte multe altele, a început, ca orice vis antreprenorial, din sufragerie sau din dormitor și te duci la Registrul Comerțului să îți înregistrezi firma la tine acasă, la mama, la bunica, sau undeva într-o rezidență privată. Când ideea prinde contur și încerci să angajezi oameni te muți într-o clădire de birouri sau într-o facilitate de producție, dar sediul social declarat rămâne același care e lăsat în uitare pentru că avem multă treabă. Când începe o firmă ai multă treabă și nu are nimeni timp să vadă ce se întâmplă pe acolo, dar aceea este adresa oficială și comunicările ANAF cu compania respectivă se fac la acel sediu. În privința acestei firme s-au petrecut conform noului formular 088 niște modificări, cu finanțarea respectivă s-au schimbat niște acționari, a fost invitată firma la sediul ANAF ca să depună 088”, a explicat Doroș.

Potrivit sursei citate, în cazul acelei firme nimeni nu s-a dus la adresa sediului social declarat ca își citească scrisorile și după șase luni de comunicare fără răspuns i-a fost suspendat codul de TVA.

“Nimănui nu i-a păsat să se ducă acolo să vadă care sunt scrisorile, s-a mai trimis încă o dată, s-a afișat pe site-ul ANAF și rezultatul a fost că după 6 luni de comunicare fără răspuns i s-a suspendat codul de TVA, că așa zice procedura. Trebuie să avem grijă ca sediile sociale să le mutăm acolo unde stăm zi de zi sau măcar să ne ducem să ne ridicăm corespondența”, a mai arătat președintele ANAF.

De asemenea, șeful Fiscului a precizat că ANAF va lansa un milion de conturi de e-mail pentru contribuabili.

“Din partea ANAF trebuie îmbunătățită procedura de comunicare. Lucrăm din greu să vedem, într-o lună-două, maximum trei să emitem până într-un milion de conturi de e-mail care să se activeze cu semnătura electronică și aia să fie o căsuță poștală oficială electronică. Nu o să stăm să vorbim pe căsuța de email, ci într-o primă fază va fi un loc unde vom emite toate documentele de comunicare”, a menționat Doroș.Sursa:agerpress.ro

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s